Case Interpolis #IkrijvoorNL

Het gebruik van mobieltjes in de auto is een groot maatschappelijk probleem. Om automobilisten te helpen hun mobiele telefoon niet te gebruiken en Nederland daadwerkelijk te bewegen mobielvrij te rijden, zet Interpolis voor het tweede jaar de campagne #IkrijvoorNL in. Deze complexe boodschap leent zich minder goed voor reclame in massamedia. Om bewustwording te realiseren, moet communicatie namelijk voldoen aan storytellingmogelijkheden en dient de boodschap in de juiste context te worden geplaatst. Maar hoe creëer je met relevante en impactvolle contacten tegelijkertijd schaalbaar bereik? Samen met Qmusic, RTL en DPG slaan we de handen ineen voor een nog niet eerder uitgevoerde samenwerking. De campagne laat zien hoe aantrekkelijke content en slimme distributie een synergetische werking hebben met kennis- en gedragsverandering als gevolg.    

15 verschillende interactiemomenten zorgen uiteindelijk dat automobilisten significant worden beïnvloed:

  • Bekendheid AutoModus app: 23% → 41% *
  • De app wordt tijdens de campagne maar liefst 37.992(+52%) keer gedownload! **
  • Nederland rijdt meer dan 2.000.000 km in automodus en haalt daarmee ook € 50.000 voor een veiliger Nederland op! **

Bronnen:

* Metrixlabevaluatie #IkrijvoorNL 2019

** Analyticsdata AutoModus app

Neem contact op voor meer informatie.