Case Koch Media: Formule 1 2020 Game

Koch Media zocht naar een manier om meer awareness te genereren rondom de Formule 1 2020 Game. Een samenwerking met Ziggo Sport blijkt de perfecte match. Het concept? Inzet van In-program momenten om de game onder de aandacht te brengen bij de kijkers. Gedurende het complete Formule 1 seizoen, dat van maart t/m december loopt, is de Formule 1 2020 game gekoppeld aan het programma ‘Het Formule 1 Café’ bij Ziggo Sport.

Iedere donderdag is live te zien hoe BN’ers uit de autosportwereld alles uit de kast trekken en racen om de winst in de game. Dankzij Koch Media konden de BN-ers in een branded simulator virtuele rondes op het circuit van Zandvoort rijden om zo compleet op te gaan in het spel. Daarnaast wordt door analist Robert Doornbos het circuit van het weekend getoond in de voorbeschouwing. Hierin licht Robert de moeilijke stukken uit terwijl hij virtueel rijdt. Om nóg meer awareness te genereren voor de game is ook Twitter ingezet. Door het tonen van live content op het Ziggo Sport account, en het inzetten van pre-rolls, is de doelgroep met succes bereikt.

Koch Media heeft door de campagne bijna twee keer zoveel games verkocht ten opzichte van 2019. Benieuwd naar de complete opzet van de samenwerking? Bekijk hieronder de casevideo.