Case MUNT Hypotheken

De hypotheekverstrekker MUNT Hypotheken, sinds 2014 actief op de Nederlandse markt, staat klaar voor de starters en doorstromers. Om beide doelgroepen aan te spreken, bedachten we samen met de Dutch Mortgage Funding Company een concept rondom de #hypotheekleek. De contentstrategie binnen dit concept is ingericht op het ’touch, tell, sell’ principe met een focus op de ’touch’ en ’tell’ laag. Britt Dekker draagt de hoofdrol in deze campagne.

In de ’touch’ laag is brede awareness gecreëerd rondom het merk ‘MUNT hypotheken’ en het begrip ‘hypotheekleek’. Dit is gerealiseerd door de inzet van een commercial met call to action naar het platform Hypotheekleek. Het doel was om mensen te activeren mee te doen aan de winactie, waarmee ze de housewarming van hun leven konden winnen.

Na de kennismaking met MUNT Hypotheken in de ’touch’ laag komt de ’tell’ laag, die het merk meer lading geeft. Britt Dekker, bekend van tv, bereikt een brede doelgroep en is ingezet om starters en doorstromers op een luchtige, grappige manier te informeren over hypotheken als Hypotheekleek. Kjeld de Hypotheekheld voorziet Britt als Hypotheekleek van alle antwoorden in een videoserie gefilmd op de manege: de plek waar Britt zich het meest op haar gemak voelt. De videoserie bestaat uit langere video’s en snippets, gedistribueerd via display uitingen en in sponsored stories op diverse websites binnen ons netwerk.

In de tell fase is een CTR van 3,23% gerealiseerd met onze outstream (benchmark: 0,3% – 0,5%). In de campagnemaand steeg het social bereik van MUNT, net als de brand awareness. Het aantal vermeldingen over MUNT, in social posts van consumenten, is door de campagne verdubbeld en MUNT Hypotheken bereikte tijdens de campagne 1 mln bezoekers met hun social posts (normaal 100k).