Case PLUS x All You Need Is Love

Kerst 2020 was een bijzondere periode. Een totaal andere Kerst dan we gewend waren: door COVID-19 misten we elkaars fysieke aanwezigheid meer dan ooit. Daarom sloegen we samen met PLUS en Initiative de handen ineen om, als onderdeel van de totale PLUS feestdagencampagne, een 360 graden branded content-samenwerking op te tuigen. Het herkenbare, emotionele verhaal uit de PLUS Kerst-commercial werd aangevuld met lokale verhalen over verrassende herenigingen, in de stijl van All You Need IS Love. De enige echte Dr. Love Robert ten Brink maakte de campagne met speciale korte spin-offs compleet.

Want Kerst vier je samen. Hoe dan ook. Maar uiteraard binnen de mogelijkheden. De mooiste, meest ontroerende en meeslepende kerstverhalen gaan dan ook vaak over mensen die ver weg wonen van elkaar, maar speciaal voor kerst herenigd worden. Vóór 2020 was de definitie van ‘ver weg’ vooral letterlijk ver weg. Maar inmiddels weten we allemaal uit eigen ervaring dat een dierbare die fysiek dichtbij woont, net zo goed onbereikbaar kan zijn. Met de samenwerking Bestemming: Weerzien maakte Ad Alliance, Initative en PLUS samen eten weer mogelijk.

In Bestemming: Weerzien: ontdekken we verhalen van échte mensen voor wie PLUS en All You Need Is Love een bijzonder weerzien verzorgden. De campagne leverde mooie resultaten op. De doelgroep werd ontzettend goed bereikt en gaf de campagne een hoge waardering. Zo vond meer dan de helft van de kijkers het duidelijk, opvallend én leuk om naar te kijken. Allemaal boven benchmark. En naast de mooie kijkcijfers en de inzet van social media en een influencer, sprong één resultaat er toch wel bovenuit. Tijdens deze gekke kerstperiode wisten we maar liefst 26 mensen samen te brengen aan een prachtig gevulde tafel!

Nog geen vast contactpersoon? Neem contact op met ons New Business Team.