De kracht van...Special advertising

Terug naar overzicht

Zoek je een advertentiemogelijkheid waarmee jouw merk er echt uitspringt?

Ad Alliance biedt verschillende vormen van special advertising:

Identspot
Bij een identspot wordt jouw reclameboodschap verweven met de vormgeving van de zender waarop het reclameblok te zien is. Een identspot wordt altijd uitgezonden op de 1e positie in het blok. Zo volgt een natuurlijke overgang van de zender naar jouw reclameboodschap. De identspot kan ook worden gecombineerd met een blockcloser waardoor je, dicht tegen de programmering aan, het reclameblok als het ware ‘claimt’. Door de opvallende uiting in combinatie met de positie in het blok blijft jouw reclameboodschap langer hangen in het hoofd van de consument. Hierdoor levert een identspot extra impact.

Blockcloser
Bij een blockcloser wordt jouw reclameboodschap verweven met de vormgeving van de zender waarop het reclameblok te zien is. Een blockcloser wordt altijd uitgezonden op de laatste positie in het blok. Zo volgt een natuurlijke overgang van jouw reclameboodschap naar de zender. De blockcloser kan ook worden gecombineerd met een identspot waardoor je, dicht tegen de programmering aan, het reclameblok als het ware ‘claimt’. Door de opvallende uiting in combinatie met de positie in het blok blijft jouw reclameboodschap langer hangen in het hoofd van de consument. Hierdoor levert een blockcloser extra impact

Framesplit
Bij een framesplit wordt jouw reclameboodschap als enige uiting tussen twee programma’s geplaatst, in de look & feel van de zender. Onderin beeld is een aftelklok te zien ter aankondiging van het volgende programma. Doordat de commercial exclusief tussen twee programma’s in wordt geplaatst is de attentiewaarde van de spot hoog. Het mechanisme van de aftelklok zorgt er bovendien voor dat kijkers blijven hangen. Dit zorgt ervoor dat de framesplit significant hoger scoort op spontane merkherinnering en dat is weer een belangrijke voorspeller voor sales.

Contentsplit
Bij een contentsplit wordt jouw reclameboodschap als enige tussen twee programma’s geplaatst, in de look & feel van de zender. Ook wordt de uiting gekoppeld aan relevante actuele content (zoals het weer, of sportuitslagen) waardoor je meerwaarde creëert voor de kijker. Doordat de commercial exclusief tussen twee programma’s in wordt geplaatst is de attentiewaarde van de spot hoog. Die attentiewaarde wordt nog extra verhoogd door de koppeling met relevante content. Dit zorgt ervoor dat de contentsplit significant hoger scoort op spontane merkherinnering en dat is weer een belangrijke voorspeller voor sales.

Overlay banner
Een overlay banner is een reclameboodschap tijdens een programma. Het programma blijft goed zichtbaar, waardoor het mogelijk is een creatieve koppeling te maken tussen jouw boodschap en programma-inhoud. Doordat de banner binnen de programmering wordt uitgezonden, wordt de boodschap gecommuniceerd op het moment dat de aandacht het hoogst is. De overlay banner kan alleen worden ingezet i.c.m. de inzet van billboards/bumpers.

Meer weten over special advertising en de mogelijkheden die Ad Alliance biedt? Mail of bel je contactpersoon voor meer informatie.

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek

Impact van frame-split advertising

Ad Alliance heeft in samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights onderzoek gedaan naar het effect...

Bekijk ook deze gerelateerde producten.

Branded content TV

Met de inzet van TV branded content werk je op een onderscheidende, natuurlijke manier aan jouw naamsbekendheid of merkvoorkeur.

TV-spot

Ben je op zoek naar een hoog bereik en grote impact voor je merk, product of dienst? Kies dan voor de inzet van TV-reclame.

Billboarding

Door de hoge attentiewaarde is billboarding een effectieve manier is om merkbekendheid te verhogen, maar ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld productintroducties.

Nog geen vast contactpersoon? Neem contact op met ons New Business Team.

Sales
Mail ons