BillboardingBillboardpakketten

Terug naar overzicht

Kort maar krachtig. Dat is billboarding bij uitstek. In vijf seconden heb je meteen de aandacht van de kijker.
Billboards zijn korte sponsorvermeldingen voor of na een programma of commercial break. Met een kostenefficiënte inzet en hoge attentiewaarde uniek in zijn soort. Met billboarding profiteer je van de aandacht van de kijker, het umfeld en de populariteit van het programma. Ideaal om je merkbekendheid een boost te geven, maar tegelijkertijd ook zeer geschikt voor de introductie van een nieuw product of het verhogen van sales.

We bieden diverse inkoopmogelijkheden aan.
Met een Premium Pakket of met een Sturing GRP-pakket kies je zelf de content die bij jouw campagne past. Kies je voor een Doelgroeppakket, dan wordt jouw doelgroep bereikt op een mooie selectie van passende zenders.

Op al onze billboardpakketten is het commercieel beleid van TV spot van toepassing, met uitzondering van het Premium pakket. Scroll verder voor gedetailleerde informatie per pakket. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.

Inkoopmogelijkheden

Billboard Premium pakket

Kies uit één van onze programma’s, claim een umfeld en krijg gegarandeerd het afgesproken aantal billboards bij het gewenste programma.
  • Vast tarief voor het aantal afgesproken aantal billboards.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 642,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimale looptijd 1 week
  • Claim bekende, vertrouwde titels zoals RTL Weer, RTL Boulevard, Jinek, Humberto, I Can See Your Voice, Weet Ik Veel, Oh, Wat Een Jaar!, Snackmasters en films. Iedere maand vullen we het aanbod aan met populaire programma’s.
  • Voor dit pakket gelden de reguliere doelgroepindexen
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.
  • Voor dit pakket geldt een vast tarief voor het afgesproken aantal billboards. Deze tarieven zijn op te vragen via de software van Media Buying Systems of billboardingsales@adalliance.nl
  • Wil je niet de gehele reeks inkopen dan kunnen wij samen een pakket met verschillende losse afleveringen samenstellen met een minimale looptijd van 1 week.
  • Wil je nog meer connectie hebben met het programma, dan bieden wij je hier diverse mogelijkheden voor. Neem hiervoor contact met ons op.
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk. Bij inkoop na publicatie is de marktindex op de tarieven van toepassing.

Cromo pakket

Wil je naast je ingekochte Billboard Premium Pakket op dat umfeld verder liften, dan is het mogelijk om dit pakket aan te vullen met cromo’s.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 642,- per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Afrekenen op basis van GRP’s op basis van core doelgroep van de zender & cross promotie o.b.v. 25-54 jaar.
  • Tarieven zijn op aanvraag.
  • Cromo bestaat uit een kijk naar promo + 5 seconden billboard.
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk. Bij inkoop na publicatie is de marktindex op de tarieven van toepassing.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de cromo’s zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Billboard Sturing GRP pakket

Met een Billboard Sturing GRP pakket stel je zelf je pakket samen en is jouw GRP doelstelling leading.
  • Productindex: 85
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 642,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 15.
  • Sturing naar content op de full audit zenders van RTL (m.u.v. RTL Lounge & RTL Crime), The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport).
  • De programma’s waar je uit kunt kiezen worden op de reguliere publicatiedatum bekend gemaakt.
  • Minimaal 4 zenders.
  • Voor dit pakket gelden de reguliere doelgroepindexen.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg billboards en breakbumpers per aflevering bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Het uitzendschema wordt gefixeerd na initiële indeling, maar blijft verplaatsbaar voor Billboard Premium.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Billboard Doelgroeppakket Plus

Je kiest voor een vast aantal GRP’s , de billboards worden uitgezonden in het all day tijdvak op RTL zenders gecombineerd met thema zenders
  • Productindex: 78.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 578 per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Alle full audit zenders van RTL (m.u.v. RTL Crime en RTL Lounge) en een selectie van de passende full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport).
  • Voor dit pakket gelden de doelgroepindexen van het doelgroeppakket.
  • Sturing naar tijdvak (19:00-26:00 of 21:00-26:00) mogelijk met een toeslag van 10%.
  • Er geldt een toeslag per uitgesloten programma of zender van 5%.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Billboard Doelgroeppakket

Je kiest voor een vast aantal GRP’s, de billboards worden uitgezonden op een selectie van passende thematische full audit zenders
  • Productindex: 60.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 578 per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Een selectie van passende thematische full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport)
  • Voor dit pakket gelden de doelgroepindexen van het doelgroeppakket.
  • Sturing naar tijdvak (19:00-26:00 of 21:00-26:00) mogelijk met een toeslag van 10%.
  • Er geldt een toeslag per uitgesloten programma of zender van 5%.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

RTL Z Billboardpakket

Voordelige manier van inkopen waarbij er wordt ingedeeld op full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport)
  • Productindex: 63.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 578 per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Ingedeeld op RTL Z
  • Voor dit pakket gelden de doelgroepindexen van het doelgroeppakket.
  • Het RTL Z billboardpakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.

Algemene opmerkingen Billboarding

  • Billboards en breakbumpers zijn 5”.
  • Het commercieel beleid van tv-spot is van toepassing op al onze billboard pakketten, met uitzondering van het Premium Pakket. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van de Billboard Doelgroeppakketten (Plus), Billboard Sturing GRP Pakketten en RTL Z Billboardpakket op maand- en campagneniveau verrekend.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)

 

Toeslagen Billboard Doelgroeppakketten (Plus)*

Uitsluiten programma’s 5% per programma
Uitsluiten zenders 5% per zender
Sturing naar tijdvak (19:00-26:00 of 21:00-26:00 uur) 10%

 

Laat je inspireren hoe jij deze inkoopvorm kan inzetten.

Meer inspiratie

HEMA

Fisherman’s Friend

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek

Impact van billboarding

Ad Alliance doet continue onderzoek naar de effectiviteit van billboarding. Met die uitkomsten kunnen...

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Billboarding

Onze billboardprogrammering

Wonen, food, mannen- of vrouwenseries, crime.. voor elk merk of product een passend billboardpakket

Ratecards

Billboarding 2022

Kort maar krachtig. Dat is Billboarding bij uitstek. In vijf seconden heb je meteen de aandacht van de kijker.

Billboarding

Cromo

Wat zijn cromo's? Bekijk hier de voorbeelden.

Billboarding

Inhaak billboard

Bekijk voorbeelden van inhaak billboarding.

Billboarding

Flip billboard (…én)

Bekijk voorbeelden van billboarding 'En..'

Billboarding

Wordt mogelijk gemaakt door

Bekijk voorbeelden van billboarding 'Wordt mogelijk gemaakt door'

Billboarding

De Klok

Bekijk hier voorbeelden van billboarding rond de klok op RTL 4

Billboarding

RTL 4 Weer

Bekijk voorbeelden van billboarding rond het Weer op RTL 4.

Neem contact op met team Billboarding