BillboardingBillboardpakketten

Billboards zijn korte sponsorvermeldingen (5 sec) voor of na een programma of commercial break. Met billboarding profiteer je van de band met de kijker, het umfeld en de populariteit van het programma. Door de hoge attentiewaarde en kostenefficiënte inzet is billboarding een effectieve manier om merkbekendheid te verhogen, maar ook zeer geschikt voor productintroducties of het verhogen van sales.

Je kunt billboarding bij ons inkopen o.b.v de content of o.b.v. GRP’s. Met een Contentpakket of met een Sturing GRP Pakket kies je zelf de content die bij jouw campagne past. Kies je voor een Doelgroeppakket o.b.v. GRP-doelstellingen dan wordt jouw doelgroep bereikt op een mooie selectie van passende zenders. Wil je maximaal kostenefficiënt inkopen? Kies dan voor Fillboarding.

Naast het Billboard Premium Pakket kan je op dat umfeld verder meeliften met een Cromo. In de video hieronder zie je een voorbeeld van deze vorm van billboarding.

Op al onze Billboardpakketten is het commercieel beleid van TV spot van toepassing, met uitzondering van het Premium pakket. Scroll verder voor gedetailleerde informatie per pakket. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.

Pakketten

Billboard Premium pakket

Kies uit één van onze programma’s en claim een umfeld en krijg gegarandeerd het afgesproken aantal billboards bij het gewenste programma.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 623,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Voor dit pakket gelden de reguliere doelgroepindexen
  • Minimale looptijd 1 week
  • Claim bekende, vertrouwde titels zoals De Klok, RTL Weer, Goede Tijden, Slechte Tijden, RTL Boulevard, Jinek, Married At First Sight en films en series. Iedere maand vullen we het aanbod aan met populaire programma’s.
  • Het pakket wordt ingezet bij de ingekochte titels op alle schermen, van televisie tot smartphone en tablet om zo het programma te claimen. De video-billboards worden ingedeeld op basis van de vooraf ingeschatte aantallen impressies.
  • Er kan een GRP indicatie worden afgegeven die de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.
  • Voor dit pakket geldt een vast tarief voor het afgesproken aantal billboards. Deze tarieven zijn op te vragen via de software van Media Buying Systems of billboardingsales@adalliance.nl
  • Wil je niet de gehele reeks inkopen dan kunnen wij samen een pakket met verschillende losse afleveringen samenstellen met een minimale looptijd van 1 week.
  • Wil je nog meer connectie hebben met het programma, dan bieden wij je hier diverse mogelijkheden voor. Neem hiervoor contact met ons op.
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk. Bij inkoop na publicatie is de marktindex op de tarieven van toepassing.

Cromo pakket

Wil je naast je ingekochte Billboard Premium Pakket op dat umfeld verder liften, dan is het mogelijk om dit pakket aan te vullen met cromo’s.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 623,- per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Afrekenen op basis van GRP’s op basis van core doelgroep van de zender & cross promotie o.b.v. 25-54 jaar.
  • Tarieven zijn op aanvraag.
  • Cromo bestaat uit een kijk naar promo + 5 seconden billboard
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk. Bij inkoop na publicatie is de marktindex op de tarieven van toepassing

Billboard Sturing GRP pakket

Stel samen met Ad Alliance een billboardpakket samen o.b.v. GRP-doelstellingen. Met een Billboard Sturing GRP pakket stel je zelf je pakket samen en is jouw GRP doelstelling leading.
  • Productindex: 83
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 623,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 15.
  • Inzet mogelijk op alle full audit zenders van RTL, The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport).
  • De programma’s waar je uit kunt kiezen worden op de reguliere publicatiedatum bekend gemaakt.
  • Minimaal 4 zenders.
  • Voor dit pakket gelden de reguliere doelgroepindexen.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg billboards en breakbumpers per aflevering bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Het uitzendschema wordt gefixeerd na initiële indeling, maar blijft verplaatsbaar voor Billboard Premium.

Billboard Doelgroeppakket Plus*

Je kiest voor een vast aantal GRP’s , de billboards worden uitgezonden in het all day tijdvak,
  • Productindex: 78.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 561 per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Inzet op een selectie van passende thematische full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport).
  • Voor dit pakket gelden de doelgroepindexen van het doelgroeppakket.
  • Alle full audit zenders van RTL (m.u.v. RTL Crime en RTL Lounge) en een selectie van de passende full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport).
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.

Billboard Doelgroeppakket *

Je kiest voor een vast aantal GRP’s, de billboards worden uitgezonden op een selectie van passende thematische full audit zenders
  • Productindex: 60.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 561 per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Indeling op een selectie van passende thematische full audit zenders.
  • Uitgezonden op een selectie van passende thematische full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport).
  • Voor dit pakket gelden de doelgroepindexen van het doelgroeppakket.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met Ad Alliance en de spots worden na publicatie geboekt.

Fillboarding

Voordelige manier van inkopen waarbij er wordt ingedeeld op full audit zenders van The Walt Disney Company, ViacomCBS en Discovery Benelux (m.u.v. Eurosport)
  • Basisprijs 25-59 jaar is € 85, inclusief spotlengte- en productindex.
  • Alleen in te kopen op doelgroep 25-59 jaar en bij een minimale fillboard commitment van € 25.000
  • Basisprijs 25-59 jaar is € 85, inclusief spotlengte- en productindex.
  • De maand- en marktindices zijn hier van toepassing.
  • Last minute inzet o.b.v. beschikbaarheid.
  • Geen plaatsing- en uitlevergaranties en geen sturing mogelijk.

Algemene opmerkingen Billboarding

  • Billboards en breakbumpers zijn 5”.
  • Het commercieel beleid van tv-spot is van toepassing op al onze billboard pakketten, met uitzondering van het Premium Pakket. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van de Billboard Doelgroeppakketten (Plus), Billboard Sturing GRP Pakketten en Fillboardpakketten op maand- en campagneniveau verrekend.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)

 

Toeslagen Billboard Doelgroeppakketten (Plus)*

Uitsluiten programma’s5% per programma
Uitsluiten zenders5% per zender
Sturing naar tijdvak (19:00-26:00 of 21:00-26:00)10%

 

Laat je inspireren hoe jij deze inkoopvorm kan inzetten.

Meer inspiratie

HEMA

Fisherman’s Friend

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek

Impact van billboarding

Ad Alliance doet continue onderzoek naar de effectiviteit van billboarding. Met die uitkomsten kunnen...

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Ratecards

Billboarding 2021

Billboards zijn korte sponsorvermeldingen (5 sec) voor of na een programma of commercial break. Met billboarding profiteer je van de band met de kijker,...

Billboarding

Ziggo Sport Formule 1

Alles rondom de F1-races Ziggo Sport biedt de kijker alles voor, tijdens en na de races van de Formule 1: Formule 1 Cafe op...

Billboarding

HISTORY Channel pakket

HISTORY Channel verbindt onze moderne wereld op een intrigerende, spannende en vaak verbazende manier met z'n historische wortels. Via billboarding bereik je de mannelijke...

Billboarding

RTL Z Billboardaanbod

Breed scala aan interessante mogelijkheden Billboards rond RTL Z-programma’s of -items zoals het Weer, de Klok en de Market Update bieden de mogelijkheid om...

Billboarding

RTL 8 Crime

Richt je via billboarding op een vrouwelijke doelgroep (25-54 jaar) die gek is op spannende crime- en dramaseries.

Billboarding

RTL 8 Detectives

Lift via billboarding mee op het bereik (vrouwen 25-54 jaar) van spannende detectiveseries zoals Silent Witness ,Touch Of Frost en Agatha Christie's Poirot.

Billboarding

RTL 8 Vrouwenfilms

Bereik vrouwen 25-54 jaar via billboarding rond de films op RTL 8: familiedrama, romantische komedies, dansfilms, de mooiste Hollywood-mannen en Nederlandse speelfilms.

Billboarding

RTL 7 Darts

Lift mee op het bereik (mannen 25-54 jaar) van de diverse RTL 7 dart toernooien waaronder: Premier League Darts, Dubai Darts Masters, World Cup...

Billboarding

RTL 7 Vooravond pakket

Met billboarding rond blockbusters vol humor, actie en spanning bereik je échte mannen (25-54 jaar). We bieden verschillende themaweken zoals oorlog, actiehelden en boksfilms.

Billboarding

RTL 7 Movies voor Mannen

Met billboarding rond blockbusters vol humor, actie en spanning bereik je échte mannen (25-54 jaar). We bieden verschillende themaweken zoals oorlog, actiehelden en boksfilms.

Billboarding

RTL 4 De Klok

De Klok telt af tot het begin van de belangrijkste uitzendingen van RTL Nieuws. Dankzij het mooi ontworpen design van de klok krijg jouw...

Billboarding

RTL Boulevard

Het afwisselende presentatieteam behandelt samen met verschillende deskundigen op luchtige wijze het laatste (entertainment) nieuws. Via billboarding lift je mee op de populariteit van...

Billboarding

Goede Tijden, Slechte Tijden

Wil je het bereik van jouw communicatiemiddelen extreem verhogen? Nederlands’ succesvolste soap met spannende verhaallijnen en sappige intriges heeft dagelijks gemiddeld 828.000 kijkers per...

Billboarding

RTL Weer Primetime (RTL 4)

Voor talloze huishoudens vormt het RTL Weer Primetime twee of drie keer per dag een vast kijkmoment. Lift mee op de populariteit via billboards...

Billboarding

RTL Weer Daytime (RTL 4)

Met RTL Weer Daytime geven we de kijker de hele dag weer-updates. Haak via billboarding met jouw merk aan bij dit thema dat een...

Neem contact op met team Billboarding