Spot- en Special AdvertisingContentpakketten

Terug naar overzicht

Met deze inkoopvorm kies je zelf de content die het beste past bij jouw campagne. Je kunt hierbij kiezen uit diverse pakketten. Voor een garantie op plaatsing is het van belang dat er voor initiële indeling een selectieve blokselectie wordt aangeleverd. Na indeling van de campagne wordt het schema vastgezet en niet meer gewijzigd, met uitzondering van wijzigingen op grond van programmering, producthiërarchie of prognoses. Blokken die worden aangevraagd na initiële indeling hebben geen garantie op plaatsing. Bij deze contentpakketten moeten de blokken voldoen aan een selectiviteitseis t.o.v. 25-54 jaar. Deze selectiviteitseisen worden elke maand op de site gepubliceerd.

Mail of bel je contactpersoon voor meer informatie.

Pakketten

Specifiek Fixed Budget

Je kiest voor een vast budget zelf de zender en daarbinnen de reclameblokken.
  • Productindex: RTL 4: 135 / RTL 5: 124 / RTL 7, RTL 8, ESPN, Eurosport, Ziggo Sport en Ziggo Sport Select: 115 / Overige full audit kanalen: 112.
  • Content-basisprijs.
  • Minimaal aantal GRP’s: 15.
  • Minimale looptijd: 7 dagen.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg blokken bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Voor de initiële indeling is per ingekochte zender een ruime selectieve blokselectie nodig (150%).
  • Indien bij het aanvragen van een contentpakket de blokselectie onvolledig is en/of niet voldoet aan de selectiviteiteis, wordt het pakket niet ingedeeld.
  • Voor de blokselecties geldt dat meerdere aangevraagde blokken in hetzelfde programma op dezelfde dag als één aangevraagd blok worden beschouwd.
  • Over- en onderscores van de diverse inkoopvormen worden binnen de campagne met elkaar verrekend.
  • Blokken die worden aangevraagd na initiële indeling hebben geen garantie op plaatsing.
  • Het schema wordt vastgezet en niet meer gewijzigd, m.u.v. wijzigingen op grond van programmering en prognoses.
  • Indien er Specifiek Fixed ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.

Specifieke GRP

Je kiest zelf de zender en daarbinnen de reclameblokken.
  • Productindex: RTL 4: 132 / RTL 5: 121 / RTL 7, RTL 8, ESPN, Eurosport, Ziggo Sport en Ziggo Sport Select: 112 / Overige full audit kanalen: 109.
  • Content-basisprijs.
  • Het daadwerkelijke aantal behaalde GRP’s wordt in rekening gebracht.
  • Voor de initiële indeling is per ingekochte zender een ruime selectieve blokselectie nodig (150%).
  • Indien bij het aanvragen van een contentpakket de blokselectie onvolledig is en/of niet voldoet aan de selectiviteiteis, wordt het pakket niet ingedeeld.
  • Voor de blokselecties geldt dat meerdere aangevraagde blokken in hetzelfde programma op dezelfde dag als 1 aangevraagd blok worden beschouwd.
  • Het daadwerkelijke aantal behaalde GRP’s wordt in rekening gebracht.
  • Het schema wordt vastgezet en niet meer gewijzigd, m.u.v. wijzigingen op grond van programmering en prognoses.
  • Indien er Specifieke GRP ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.

Sturing Vast

Je kiest minimaal 4 zenders en daarbinnen de reclameblokken.
  • Productindex: 121.
  • Content-basisprijs.
  • Minimaal aantal GRP’s: 15.
  • Minimale looptijd: 7 dagen.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg blokken bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Voor de initiële indeling is per ingekochte zender een ruime selectieve blokselectie nodig (200%).
  • Indien bij het aanvragen van een contentpakket de blokselectie onvolledig is en/of niet voldoet aan de selectiviteitseis, wordt het pakket niet ingedeeld.
  • Voor de blokselecties geldt dat meerdere aangevraagde blokken in hetzelfde programma op dezelfde dag als 1 aangevraagd blok worden beschouwd.
  • Over- en onderscores van de diverse inkoopvormen worden binnen de campagne met elkaar verrekend.
  • Indien wij 4 dagen voor het einde van de subperiode nog geen blokselectie hebben ontvangen, boeken wij naar eigen inzicht blokken bij.De blokselectie moet voldoen aan de budgetverdeling over de zenders, die maandelijks wordt gepubliceerd op adalliance.nl.
  • Het uitzendschema wordt gefixeerd na initiële indeling, maar blijft verplaatsbaar voor specifiek ingekochte zendtijd.
  • Optimalisatie van het uitzendschema is niet mogelijk.

Laat je inspireren hoe jij deze inkoopvorm kan inzetten.

Meer inspiratie

Chantals Pyjama Party

Bepanthen

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek

Impact van frame-split advertising

Ad Alliance heeft in samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights onderzoek gedaan naar het effect...

Onderzoek

Impact van frame-split advertising

Ad Alliance heeft in samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights onderzoek gedaan naar het effect...

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Spot- en Special Advertising

Doelgroeppakketten

Met een doelgroeppakket word je ingedeeld bij de zenders van jouw inkoopdoelgroep. Wij verzorgen de indeling die het beste past binnen je inkoopdoelgroep.

Spot- en Special Advertising

Tijdvakpakketten

Met een tijdvakpakket bepaal je zelf in welk tijdvak de spots worden geplaatst. Wij verzorgen de indeling in het gewenste tijdvak.

Spot- en Special Advertising

Themapakketten

Wil je aanwezig zijn bij aansprekende thema’s voor specifieke doelgroepen? Dat kan met onze themapakketten, samengesteld voor onder andere mannen, vrouwen, jong volwassenen, kids...

Spot- en Special Advertising

Special Advertising

Special advertising is maatwerk: een unieke, creatieve campagne waarbij TV en online gecombineerd ingezet kunnen worden.

Nog geen vast contactpersoon? Neem contact op met ons New Business Team.

Sales
Mail ons