
Impact van billboarding
Ad Alliance doet continue onderzoek naar de effectiviteit van billboarding. Met die uitkomsten kunnen...
Voor een optimale gebruikerservaring plaatsen wij functionele & analytische cookies.
Billboards zijn korte sponsorvermeldingen (5 sec) voor of na een programma of commercial break. Met billboarding profiteer je van de band met de kijker, het umfeld en de populariteit van het programma. Door de hoge attentiewaarde en kostenefficiënte inzet is billboarding een effectieve manier om merkbekendheid te verhogen, maar ook zeer geschikt voor productintroducties of het verhogen van sales.
Je kunt billboarding bij ons inkopen o.b.v de content of o.b.v. GRP’s. Met een Contentpakket of met een Sturing GRP Pakket kies je zelf de content die bij jouw campagne past. Kies je voor een Doelgroeppakket o.b.v. GRP-doelstellingen dan wordt jouw doelgroep bereikt op een mooie selectie van passende zenders. Wil je maximaal kostenefficiënt inkopen? Kies dan voor Fillboarding.
Hieronder vind je onze billboard pakketten.
Cromo
Naast het Billboard Premium Pakket kan je op dat umfeld verder meeliften met een Cromo (bekijk hier een voorbeeld van een cromo).
Op al onze Billboardpakketten is het commercieel beleid van TV spot van toepassing, met uitzondering van het Premium pakket. Scroll verder voor gedetailleerde informatie per pakket. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.
Aanwezig zijn rond kookprogramma’s als Rudolphs Bakery, Eigen Huis en Tuin Lekker Leven, Oorlog in de Keuken met Gordon Ramsey etc. kan met dit Kook-umfeld billboard pakket.
Download dit pakket(T)huis bij Ad Alliance bieden we inspiratie voor wonen en een lekker leven, in en om het huis. Met onze sterke woonprogrammering bieden we inspiratie binnen verschillende (woon)fases in je leven. Van aankoop tot verkoop, van klussen tot inrichten. Sluit aan op dit umfeld via ons Woondomein Billboarding Weekpakket en bereik de woon geïnteresseerde doelgroep.
Download dit pakketMet dit mooie pakket gericht op mannen 25-54 ben je zichtbaar bij onze populaire mannenseries op RTL 7, Fox, Discovery Channel & National Geographic. Wees gedurende week zichtbaar bij series zoals o.a. Hardcore Pawn, The A-Team, Flodder, Million Dollar Listing, Trafficked, Storage Wars, Below Deck Mediterranean, Witness To Disaster & Europe From Above.
Download dit pakketMet dit mooie vrouwen serie pakket ben je zichtbaar bij onze populaire vrouwen series op RTL 8, TLC, Comedy Central & Fox. Wees gedurende week zichtbaar bij series zoals o.a. Grey’s Anatomy, NCIS, A Teacher, ER, Tiny House Nation, Sister Wives, 90 Day’s Fiance, The Handmaid’s Tale, Deep States, CSI & Murder She Wrote.
Download dit pakketDe aandacht trekken van jongeren is geen enkel probleem door de zichtbaarheid rondom Modern Family, Ex on the Beach, The Hills, Ridiculous, Catfish, Friends en vele andere!
*Het pakket wordt ingekocht op de aantrekkelijke en voordelige doelgroep 25-59 jaar, de programmering wordt gekozen passend bij de doelgroep 18-35 jaar.
Download dit pakketIs jouw adverteerder helemaal op crime ingespeeld? Pak dan nu je kans en adverteerd doelgericht met ons speciale crime aanbod en ben zichtbaar rondom onze crime programmering op RTL 5, RTL8, RTL Crime, Spike, ID, National Geographic, Discovery en/of Fox! Programma’s als: Traffic Cops, Ontvoerd, 112 Vandaag, Helden van Hier: Mug, Kees Van Der Spek: Oplichters aangepakt, Zeeman Confronteert, Ewout Aan de Grens, CSI, Handhavers in Actie, Police Interceptors, Fox Crime Series & cromo’s
De Klok telt af tot het begin van de belangrijkste uitzendingen van RTL Nieuws. Dankzij het mooi ontworpen design van de klok krijg jouw merk de aandacht die het verdient. Bekijk hier een voorbeeld van billboarding van De Klok.
Het afwisselende presentatieteam behandelt samen met verschillende deskundigen op luchtige wijze het laatste (entertainment) nieuws. Via billboarding lift je mee op de populariteit van dit sterke RTL 4-merk met een trouw publiek (bds 25-54 jaar).
* De 1ste positie is inclusief een billboard achter de goed bekeken RTL Boulevard promo (rond 18.15 uur).
**Deze worden ook doorgeplaatst op RTLXL via alle schermen.
Wil je het bereik van jouw communicatiemiddelen extreem verhogen? Nederlands’ succesvolste soap met spannende verhaallijnen en sappige intriges heeft dagelijks gemiddeld 828.000 kijkers per aflevering. Via billboarding lift je mee op de populariteit en bereik je de doelgroep bds 25-54 jaar.
*Deze worden doorgeplaats op RTL XL via alle schermen.
Voor talloze huishoudens vormt het RTL Weer Primetime twee of drie keer per dag een vast kijkmoment. Lift mee op de populariteit via billboards en focus op de doelgroep (bds 25-54 jaar).
Bekijk hier een voorbeeld van billboarding bij RTL Weer.
Met RTL Weer Daytime geven we de kijker de hele dag weer-updates. Haak via billboarding met jouw merk aan bij dit thema dat een groot publiek (doelgroep bds 25-54 jaar) bezighoudt.
* De billboards worden doorgeplaatst op RTL XL op alle devices.
Bekijk hier een voorbeeld van billboarding bij RTL Weer.
Met billboarding rond blockbusters vol humor, actie en spanning bereik je échte mannen (25-54 jaar). We bieden verschillende themaweken zoals oorlog, actiehelden en boksfilms.
Richt je via billboarding op een vrouwelijke doelgroep (25-54 jaar) die gek is op spannende crime- en dramaseries. In het weekend kunnen zij genieten van gerenommeerde titels als Crime Scene Investigation, CSI: Miami, CSI: New York en Covert Affairs.
*Dit zijn 2 pakketten: Het RTL 8 Crime Zaterdag Avond Pakket (20.00 t/m 00.30 uur) & het RTL 8 Crime Zondag Avond Pakket (20.00 t/m 00.30 uur)
Geniet op woensdag- en donderdagavond van de spannende detective series zoals Silent Witness ,Touch Of Frost en Agatha Christie’s Poirot. De spannendste series met forensisch pathologe Nikki Alexander, politie-inspecteur Frost en de eigenzinnige speurneus Hercule Poirot.
Onze filmweken bieden een avondvullend programma met titels binnen een genre of thema. Alles waar vrouwen van smullen: familiedrama, romantische komedies, dansfilms, de mooiste Hollywood-mannen en Nederlandse speelfilms.
Benieuwd hoe je met billboarding kan inhaken op deze thema’s? Bekijk hier een voorbeeld van een inhaak Billboard.
Bereik kinderen in de leeftijd 6 – 12 jaar en lift mee op de populaire hitshows als SpongeBob SquarePants, de Thundermans en De Ludwigs.
Billboards rond RTL Z-programma’s of -items zoals het Weer, de Klok en Z Docs bieden de mogelijkheid om op een effectieve manier jouw doelgroep te bereiken. Hiermee vergroot je in korte tijd jouw naams- en merkbekendheid. Het is mogelijk om te billboarden rondom een mooie titel op RTL Z, maar ook om een breed bereik op een willekeurige doelgroep in te kopen.
Ad Alliance doet continue onderzoek naar de effectiviteit van billboarding. Met die uitkomsten kunnen...
Wat zijn cromo's? Bekijk hier de voorbeelden.
Bekijk voorbeelden van inhaak billboarding.
Bekijk voorbeelden van billboarding rond het Weer op RTL 4.
Bekijk hier voorbeelden van billboarding rond de klok op RTL 4
Bekijk voorbeelden van billboarding 'Wordt mogelijk gemaakt door'
Bekijk voorbeelden van billboarding 'En..'