15 november 2021Samen met Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media bouwen we aan de toekomst van podcast advertising

Hilversum 15 november, Ad Alliance, het saleshuis van o.a. RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery, en Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media slaan de handen inéén om podcast advertising naar een hoger niveau te tillen. Het partnership is een exclusieve samenwerking voor een periode van twee jaar op het gebied van pre- en post-roll-verkoop. Hiermee voegt Ad Alliance inhoudelijke expertise en een gigantisch netwerk toe aan haar portfolio en verstevigt hiermee podcast advertising binnen het crossmediale aanbod.

Dag & Nacht Media beschikt over de ‘hostread’ propositie, waarbij de presentator van de podcast zelf in de vorm van native advertising de advertenties inspreekt. Ook bestaat de mogelijkheid om owned podcast-kanalen vanuit Ad Alliance toe te voegen aan het Dag & Nacht Media netwerk. De podcast van Bright.nl is de eerste show die aan het netwerk is toegevoegd. Reeds succesvolle gezamenlijke branded podcast series zijn de ondernemersserie KPN “Vallen en Opstaan” (in samenwerking met Mindshare), en de Defensie Commando’s “Below the Radar, Above Yourself” ( in samenwerking met de bureaus Initiative en Steam), die onlangs de Gouden Spin Award won in de categorie Podcasting van de Dutch Creativity Awards.

Jasper Oelers (Group Lead Digital Native Ad Alliance): “Podcast is een geweldig medium voor het vertellen van verhalen. Vanuit Ad Alliance helpen wij adverteerders met het overbrengen van hun verhaal op een geloofwaardige en vermakelijke manier. Door onze samenwerking met Dag & Nacht Media hebben we direct toegang tot de beste podcast creators van Nederland, met een maandelijks bereik van rond de 8 miljoen luisteraars.

Flip Kylian Adams (Head of Sales Dag & Nacht Media): Ad Alliance is het grootste saleshouse van Nederland. Voor Dag en Nacht Media is het dan ook logisch om als grootste podcastnetwerk van Nederland de bestaande samenwerking met Ad Alliance naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen jaren hebben we samen opgetrokken in succesvolle campagnes voor grote adverteerders zoals Samsung, Amazon en het Ministerie van Defensie. Dat smaakt naar meer.”