Effectiviteit van advertentieproductenImpact van branded content

Terug naar overzicht

Branded content draagt sterk bij aan een positieve beeldvorming van het merk 

Ad Alliance doet continue effectonderzoek naar de sponsoring van programma’s. Met die uitkomsten kunnen we uitspraken doen over de impact van deze vorm van branded content op de belangrijkste merk-KPI’s. Wat is bijvoorbeeld het effect van de inzet van branded content op de merkbekendheid of merkoverweging? In deze presentatie vind je de resultaten o.b.v. 49 branded content campagnes.

Impact van Branded Content 2021.pdf (1,07 MB)

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Onderzoek
creatieve reclame,reclame,effectieve reclame

Nieuwe kijk op effectieve creatieve reclame

Creativiteit blijkt een goede manier om de effectiviteit van reclame te verhogen. Maar wat...

Onderzoek
billboarding,billboard,merkbekendheid,billboardcampagne

Impact van billboarding

Wat is het effect van de inzet van billboarding op spontane en geholpen merkbekendheid?...

Onderzoek
frame-split,tv spot,hoge engagement,brandimpact

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en...

Meer weten over dit onderzoek?